Alle berichten

Mijn start bij AP Support – Patrick

Op 10 december jongstleden ben ik in dienst getreden bij AP Support als Junior Consultant, zonder daarbij een directe specifieke richting voor ogen te hebben. Mijn start zag er nogal anders uit dan die van andere starters, aangezien ik meteen op opdracht begon te werken in plaats van te starten met het traineeship.

Na het 2e gesprek met Chris werd ik ook daadwerkelijk aangenomen en mocht ik gaan beginnen met het leren voor de Wft Zorg. Hierna startte ik direct bij zorgverzekeraar Aon in Eindhoven om in 3 weken tijd zoveel mogelijk klanten te helpen om een zo goed mogelijke keuze te maken voor een zorgverzekering 2019. Erg leerzaam, nuttig en ik heb veel leuke gesprekken mogen voeren. Bovendien belandde ik in een team van leuke mensen met veel AP collega’s. Iedereen ging met mij om op een manier alsof ze mij al 2 jaar kenden. Heel erg prettig!

Na afronding van het project begon het daadwerkelijke traineeship; voor mij begon het met een paar opleidingsdagen op kantoor in Naarden ter voorbereiding op de Wft Basis. Voor mij slechts 3 dagen, aangezien ik op maandag 7 januari alweer met een nieuwe opdracht mocht starten, bij de Rabobank in Utrecht. Hier kreeg ik ook weer verschillende trainingen; een week in het algemeen over de Rabobank, inclusief het behalen van de Lean Yellow Belt en vervolgens 2 weken vol met trainingen met betrekking tot mijn huidige functie.

Ik werk voor hen als Corporate Support Officer voor MKB’ers op de afdeling Omnikassa. Dit is een online kassa waarin de ondernemers zijn pintransacties kan zien, betaalmethoden kan activeren en pinapparaten kan aanvragen. Als zij hier vragen over hebben, problemen ondervinden of ergens hulp bij nodig hebben, dan komen zij bij mij uit. Ik werk hier ook weer in een leuk, jong team waar meteen ruimte is om me te laten horen, om met verbetervoorstellen te komen en waar zeker gelachen mag worden. Bovendien heb ik de ruimte om te leren en alle informatie tot me te nemen.

Buiten het werk zelf heb ik het genoegen gehad om al de nodige AP-evenementen te hebben mogen meemaken. Zo was er de kerstborrel, die erg goed was georganiseerd met lekkere hapjes en waarbij de opkomst zeer hoog was. Zo kon ik al direct met enkele andere collega’s kennis maken.

Half januari was er vervolgens de nieuwjaarsbijeenkomst, waar hetzelfde voor geldt; nieuwe collega’s leren kennen, lekker eten en daarbij interessante presentaties en verhalen gehoord. Superleuk om mee te maken als nieuwe AP’er.

Kortom; in mijn eerste 2 maanden heb ik AP Support leren kennen als een dynamische organisatie waar veel uit te halen valt indien je een juiste houding hebt als consultant. De mensen zijn erg benaderbaar, welke functie men ook heeft, er heerst een open cultuur en de focus ligt op ontwikkeling.

“AP Support faciliteert het, jij doet het.”

 

Wil jij ook eruit halen wat erin zit? Solliciteer dan hier voor ons Traineeship Financiële Dienstverlening! ]

Patrick Blijs

Junior Consultant - AP Support

Nieuws

Gerelateerd nieuws

Lees meer >