Alle berichten

Van sollicitatie tot opdracht

Min of meer per toeval kwam ik in aanraking met AP Support. Via LinkedIn zocht ik al een poosje naar een passende job. Vaak had ik niet de juiste papieren en altijd te weinig ervaring. Omdat ik al eens eerder bij een verzekeringsmaatschappij had gewerkt, reageerde ik op de vacature van schadebehandelaar. Daar had ik helaas ook niet de juiste WFT-diploma’s voor, maar de recruiter wees me erop dat ze ook een traineeship aanboden en daar kwam ik wel voor in aanmerking. Na het bekijken van de website begon ik enthousiast te worden. Volop ontwikkelmogelijkheden, zelf bepalen welke cursussen ik ging volgen en in welk tempo, een leaseauto en variërende opdrachten. Ik werd al snel uitgenodigd voor een eerste sollicitatiegesprek, met Marloes. Het was een leuk en open gesprek. Een dag later hoorde ik al dat ik door was naar de tweede ronde en nog diezelfde week sprak ik met Jacomine (hoofd recruitment) en Roderik (commercieel directeur). Er was direct een klik. We begrepen elkaar, hadden dezelfde mindset en nadat ze nadien nog geen vijf minuten hadden overlegd waren ze eruit: ik mocht gaan starten!

De week erop startte de nieuwe groep en ik kon daarbij aansluiten. Samen met acht anderen begon ik maandagochtend aan de eerste trainingsdag voor het WFT-basisdiploma. Stuk voor stuk hele leuke mensen, met een totaal andere achtergrond. Één ding hadden ze allemaal: een goed stel hersenen en de wil het te gebruiken. Nadat we een rondje door het mooie kantoor in Naarden hadden gemaakt en veel van de interne medewerkers hadden gezien, begon de les. De stof was best saai, maar gelukkig werd de les regelmatig onderbroken, doordat een van de interne medewerkers zichzelf voorstelde en uitleg gaf over zijn/haar job en over AP Support. Dit waren leuke presentaties die een goed beeld gaven van wat we konden verwachten, als we eenmaal werden losgelaten in het veld. Het liet ook zien dat AP Support heel breed georiënteerd is.

Na twee dagen droge stof gingen we woensdag naar de escape room! Ik had nog nooit zoiets gedaan en ik ben ook niet echt een held. Ik ben me een paar keer doodgeschrokken, maar uiteindelijk zijn we er wel uitgekomen! De andere groep was niet zo succesvol en kwam er niet uit. Maar, eerlijk is eerlijk, zij hadden ook wel de moeilijke kamer. Na deze leuke dag, waarop we elkaar weer wat beter hebben leren kennen, was het weer druk aan de bak, want over een week hadden we ons examen al!

Donderdag werd ik uit de les gehaald door Chris. Hij had mogelijk al een opdracht voor mij! Ik mocht de volgende dag naar Amsterdam voor een gesprek bij Delta Lloyd. Het was voor een functie als ondersteunend claimbehandelaar arbeidsongeschiktheidsverzekeringen (AOV) in Nieuwegein. AP Support stuurde mij direct informatie toe, zodat ik mij kon voorbereiden op het gesprek, want ik wist nog helemaal niets over AOV. ’s Avonds heb ik mij goed ingelezen en met enigszins knikkende knieën kwam ik aan bij Delta Lloyd. Halverwege het gesprek hoorde ik al dat ik was aangenomen! Ik mocht direct na mijn opleiding beginnen. Super enthousiast kwam ik weer aan in Naarden, waar de rest van de groep mij feliciteerde met mijn eerste opdracht. In de daaropvolgende week zouden zij ook voorgesteld worden op verschillende plekken, bij verschillende opdrachtgevers. Maar eerst moesten we nog het WFT-examen halen.

Op woensdag was het dan zo ver. Iedereen kon examen doen bij hem of haar in de buurt. Iedereen had ook op een ander moment het examen. Via WhatsApp hielden we elkaar op de hoogte en aan het einde van de dag was iedereen geslaagd! De rest van de woensdag waren we vrij, en verdiend! De volgende dag hadden we de eerste dag van de Exceltraining, een goede opfriscursus. Op vrijdag gingen we naar Den Bosch waar we onze laatste training samen kregen, ‘Werken met een topsportmentaliteit’. Na te hebben mogen basketballen met een prof hadden we een gezellige afsluitende borrel. En dat was pas mijn begin bij AP Support!

De maandag erop startte ik bij Delta Lloyd in Nieuwegein. Hier werd ik hartelijk ontvangen met een prachtige bos bloemen! In de ochtend heb ik de post verdeeld onder de schadebehandelaars om zo direct een beeld te krijgen van wat er om gaat. In de pauze werd ik direct uitgenodigd om een frisse wandeling te maken met mijn nieuwe collega’s. ’s Middags keek ik mee met een van de behandelaars om te zien wat ze nou zoal de hele dag doen. Er heerst een leuke informele sfeer, waar ik veel vragen mag stellen en ik veel kan leren. Er wordt hard gewerkt, maar ook veel met elkaar gelachen. Ik kreeg veel vrijheid en nu ik er een week werk en nu alle systemen (eindelijk) in orde zijn, kan ik al redelijk veel zelfstandig doen. De afgelopen weken waren een geweldige rollercoaster, waarin ik veel nieuwe mensen heb leren kennen. Ik heb heel veel zin in de toekomst!

 

Ben jij ook toe aan een vliegende start binnen de financiële dienstverlening? Bekijk de vacature hier!

Jochem Rolvink

Junior Consultant - AP Support

Nieuws

Gerelateerd nieuws

Lees meer >