Bank & Hypotheken | Over AP Support

5 vaardigheden die je kunnen helpen als je interim wilt worden

Interims zijn professionals die als zelfstandige werken en zowel op korte termijn als op lange termijn opdrachten uitvoeren. Doorgaans kunnen interims werk vinden op verschillende gebieden, projecten voltooien en rollen voor klanten vervullen wanneer dat nodig is. Er zijn een aantal vaardigheden die je helpen om een succesvolle interimmer te worden. Vandaar dat ik in mijn artikel deze week wil spreken over enkele vaardigheden die nodig zijn om als interimmer aan de slag te gaan! 

Aanpassingsvermogen en flexibiliteit 

Als interimmer kom je bij verschillende opdrachtgevers en afdelingen ‘op opdracht’. Geen opdracht is hetzelfde en in elke organisatie zijn er andere omstandigheden, systemen, processen of manieren van werken. Daarom is het essentieel dat jij je als interim professional makkelijk weet aan te passen zodat jij jouw expertise op verschillende manieren kan inzetten én overdragen. 

Zelfvertrouwen uitstralen

Van een interim professional wordt vaak verwacht dat hij of zij snel zijn waarde toont en tastbare resultaten levert – vaak in korte tijd. Het is dus belangrijk dat jij vertrouwen hebt in jezelf, jezelf kent en precies weet wat jouw sterke en zwakke punten zijn. Ook is het belangrijk om voor jezelf realistische verwachtingen en doelen te kunnen stellen en dat je kunt omgaan met feedback. 

Leergierigheid

Een keuze voor veel mensen om als interimmer aan de slag te gaan, is de variatie in de werkzaamheden en om niet (voor een langere periode) op één plek werkzaam te zijn. In een altijd veranderende wereld met nieuwe systemen en werkzaamheden is het voor een interimmer cruciaal om de wil te hebben om nieuwe dingen te leren en om ontwikkeling hoog in het vaandel te hebben staan. Ook draagt de opgedane kennis en ervaring direct bij aan de doorgroeimogelijkheden van eventuele vervolgstappen. 

Goed onder druk kunnen werken 

Zoals ik net al kort aangaf, wordt er meestal van een interimmer verwacht dat hij of zij zo snel mogelijk tastbare resultaten leveren. Deze verwachtingen leiden vaak tot hoge (werk)druk. Maar een interim professional geniet als zelfstandige juist van deze druk en weet die om te zetten in motivatie, efficiëntie en resultaatgerichtheid!  

Teamspeler 

Het is bijna vanzelfsprekend dat jij je als interim professional kan aanpassen aan verschillende persoonlijkheden, situaties en werkdynamieken. Je bent in staat om met een divers team van mensen te werken en om te gaan met conflicten, verschillende ideeën en andere dynamieken die kunnen optreden bij verschillende opdrachten.  

Beschik jij over deze vaardigheden en ben jij klaar om te starten met jouw eerste interim opdracht bij AP Support binnen de financiële dienstverlening?  

Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze recruiter Hans Peter van den Wijngaard! 

T: 06 34 281 482   

E: hanspetervandenwijngaard@apsupport.nl