Al snel kon ik beginnen met mijn eerste opdracht bij ABN AMRO Verzekeringen. Na een leerzame periode van 9 maanden kon ik alweer door naar een nieuwe uitdaging. Mijn huidige opdracht is bij Unigarant N.V., de schadeverzekeraar van de ANWB. Hier mocht ik door de eerdere ervaring bij ABN AMRO Verzekeringen instappen als Schadebehandelaar Voertuig Meerzijdig. Hier ben ik verantwoordelijk voor het op peil houden van de werkvoorraad. Omdat ik schades van A tot Z kan behandelen vanuit mijn eerste opdracht, ben ik nu flexibel inzetbaar als ‘wegwerker’ van voorraad of ondersteuner van de vaste krachten.

AP Support heeft een fijne rol gespeeld in mijn eerste stappen op de arbeidsmarkt, door alle handvatten aan te reiken die nodig zijn om goed te kunnen presteren. Van de sportieve clinics met mede AP’ers tot individuele trainingen om je hard skills op niveau te brengen. Met de kennis van alle afgeronde trainingen op zak sta je ook je mannetje wanneer je in de eerste periode bij een nieuwe opdracht wil laten zien wat je kan. Dankzij mijn trainingen en ervaring was dit in de eerste weken bij mijn nieuwe opdrachtgever een stuk makkelijker. Adviezen over bijvoorbeeld efficiënter werken werden ook meteen goed ontvangen.

Ook wordt er vanuit de businessmanagers van AP goed gekeken naar hoe het met je gaat en of je op je plek bent bij je opdracht. Daarbij is er ook aandacht voor je leven buiten werk. Wanneer je een reis gaat maken of een sportieve uitdaging aangaat is hier namelijk ook ruimte voor. Dat maakt wat mij betreft een groot verschil in hoe je presteert, binnen en buiten je werk.

Jari (1)

De mooiste les die ik tot nu toe heb mogen leren? Iedereen zit te wachten op jouw frisse blik als externe collega. Je denkt misschien dat waar jij tegenaan loopt zo simpel is dat er wel over nagedacht zal zijn. Maar vaak zitten mensen al zolang in een bepaald systeem dat zulke zaken niet meer opvallen omdat ze eraan gewend zijn of het simpelweg anders ervaren. Dan is die frisse kijk van een AP’er juist interessant en belangrijk! Feedback geven is niet altijd makkelijk, het vergt moed en eerlijkheid. Maar bedenk dat eerlijke en opbouwende feedback waardevol is. Het laat zien dat je om de ander geeft en dat je gelooft in hun potentieel. Dus wees niet bang om feedback te geven, maar doe dit altijd met respect en op een constructieve manier. Wees ook niet bang om feedback te ontvangen. Sta open voor de mening van anderen en zie het als een kans om te groeien en te verbeteren. 

Ik ben nog niet waar ik wil zijn, maar we zijn al een eind in de goede richting. Dat komt mede door de opleidingen die ik via AP mag doen. Op het moment ben ik bezig met een module om Power BI onder de knie te krijgen, om mijzelf daarna nog meer op de datakant van de verzekeringsbranche te kunnen storten.