De Resultaatmakers

Verzekeren

Branche about sideblock patroon

Solutions in Insurance

De schademarkt heeft te maken met uitdagende marktomstandigheden. Kenmerkend in de huidige markt is dat er sprake is van teruglopende premie-inkomsten, een hogere schadelast, nieuwe innovaties en veranderende producten en diensten. Daarnaast leven we in een digitale wereld waarin toekomstige veranderingen nog sneller plaatsvinden. Het wordt tijd om in actie te komen.

Naast huidige trends als big data en risicomanagement hebben verzekeraars voor de aankomende jaren focus nodig om interne processen te verbeteren. Het is van belang om actief digitaal te communiceren met klanten via goed ingerichte digitale platforms waar klanten op actief zijn. Ook moeten verzekeraars meer inzetten om eigen data te gebruiken voor nieuwe commerciële doeleinden. Door meer energie te steken in deze onderwerpen worden kosten verlaagd, inkomsten verhoogd en het allerbelangrijkste: er wordt gezorgd voor toekomstbestendigheid.

AP Support is voor deze vraagstukken een ervaren en betrouwbare partij. De afgelopen jaren hebben wij meerdere professionals binnen de markt op verschillende segmenten ingezet. Daarnaast bieden wij maatwerkoplossingen voor procesoptimalisatie, klantcommunicatie en de opvang voor tijdelijke seizoenpieken.


bolletjes-pattern

Inkomensverzekeringen

De inkomensmarkt is een groeiende markt, maar er is nog veel meer te bereiken. Inkomensverzekeraars hebben de afgelopen jaren producten vernieuwd, systemen verbeterd en de dienstverlening aangepast. Binnen de inkomensmarkt liggen veel kansen en uitdagingen op het gebied van klantcommunicatie, casemanagement, schadelastbeheersing en fraude. Deze onderwerpen zijn van belang om kostenverlaging te realiseren en klanttevredenheid te verhogen.

AP Support heeft veel ervaring met communicatietrajecten, conversies en online klantbediening in de inkomensmarkt. Met onze expertise zijn wij in staat om in een relatief korte periode, nieuwe innovaties te implementeren die bijdragen aan de organisatie. Tijdens deze projecten zetten wij ervaren consultants in die inkomenskennis combineren met IT-vaardigheden. Deze unieke combinatie zorgt ervoor dat organisatiedoelstellingen gerealiseerd of overtroffen worden.

AP Support kijkt naar drie belangrijke fasen die voorkomen in het operationele proces van inkomensverzekeraars:

  • Acceptatiefase: met slimme campagnes zorgen voor verhoogde instroom van new business. Wij verzorgen dit op basis van uurprijs, stukprijs of een vaste prijs.
  • Onderhoudsfase: door gebruik van nieuwe technieken activeren we de klant voor (online) klantcommunicatie. Verschillende contactmomenten dragen bij aan de creatie voor een positieve klantbeleving.
  • Claimfase: hier kan een organisatie meerwaarde creëren voor de klant door snel en efficiënt de claim af te handelen. Aan de andere kant is het van belang dat er actief aandacht aan schadelastbeheersing, casemanagement en fraude wordt besteed.

 

Wilt u meer weten?
Neem dan contact op met Chris Wester.

Chris Wester

Business Manager Verzekeren

Nieuws