Onze mensen | Over AP Support | Verzekeren

Borkán over zijn start bij AP Support als casemanager

Het begin van mijn carrière was niet wat ik had verwacht. Net na het afronden van mijn bestuurskunde-scriptie begon de Covid-pandemie en vielen mijn beoogde carrièrepaden in het water. Op dat moment moest ik mij dus heroriënteren, want de huur moet natuurlijk gewoon betaald worden.

Mijn start

Via LinkedIn werd ik door AP Support gecontacteerd. Een baan in de financiële dienstverlening zag ik niet direct voor me, maar omdat je soms de mogelijkheden moet uitproberen die op je pad komen, heb ik de gok gewaagd. Nu ben ik bijna 2 jaar verder en heb ik er geen spijt van gehad.

Begeleiding

De begeleiding bij AP Support is van grote waarde. Er wordt een businessmanager aan je gekoppeld die gemiddeld elke 4 weken een gesprek met je heeft om te spreken over jouw behoeften binnen jouw carrière en binnen jouw huidige opdracht. Hij of zij denk dan ook actief mee over nieuwe mogelijkheden binnen je carrière die goed zouden passen.

Ikzelf wist nog niet welke kant ik op wilde in het begin. Mijn eerste opdracht die ik via AP toebedeeld kreeg, was niet mijn droomopdracht, maar deze liet me wel zien welke kant ik niet op wilde. Dit zette me tot nadenken over waar mijn krachten lagen. Via de gesprekken die ik hierdoor met mijn businessmanager had, kwam ik daardoor met de verzuimwereld in aanraking, concreet op het gebied van casemanagement. Dit klikte meteen, omdat ik mij tijdens mijn master en stage had verdiept in wetgeving m.b.t het sociaal domein. Mijn businessmanagers hielpen me met het leren kennen van dit pad door me te verbinden met personen die al in dit veld werkten, en door het uitstippelen van een traject van opleidingen en cursussen om mezelf in dit veld te kunnen specialiseren.

De actieve voorlichting en begeleiding van mijn managers hielpen enorm om enthousiast te blijven, ook al was het soms pittig. Hierdoor kon ik buiten mijn Wft Inkomen, ook een cursus sociale zekerheid doen en heb ik de opleiding Casemanagement Regie op Verzuim (CROV) kunnen doen, de opleiding die als minimale vereist is om binnen het gebied van casemanagement te mogen werken. Tevens heb ik reeds binnen mijn eerste opdracht binnen casemanagement kunnen werken, waarin ik een eerste hulplijn voor verzuimvragen was en kon ontdekken hoe arbodiensten, interventieproviders en verzekeraars samenwerken om niet alleen werknemers sneller te laten re-integreren, maar ook om werkgevers te helpen verzuimkosten te besparen.

Volgende opdracht

Binnenkort stroom ik alweer door naar een nieuwe opdracht, waar ik werkgevers actiever mag gaan begeleiden en hen kan helpen bij het zien van re-integratiemogelijkheden en mogelijke kostenbesparing. Terwijl ik dit schrijf, word ik hier al enthousiast van.

Terugkijkend op de tijd die ik bij AP al achter de rug heb, vind ik het mooiste hoe zij me hebben geholpen het geleerde op mijn studie te integreren met loopbaanmogelijkheden die ik voorheen niet zag. Toen ik bij AP Support kwam, was ik eerlijk gezegd bang ik dat al het geleerde van mijn studierichting opzij moest schuiven voor iets totaal anders. Gelukkig was dit niet het geval en kon ik met de juiste begeleiding van mijn businessmanagers een pad afbakenen waarin ik de kennis en ervaring van mijn studie kon gebruiken. Tegelijkertijd kon ik een nieuwe richting vinden die beter bij me past dan de richting die ik eerst zelf voor ogen had.  Die richting is casemanagement voor mij en ik zie daarom dan ook uit naar een mooie verdere carrière!

Geïnspireerd geraakt?

Neem contact met ons op! Dit kan via support@apsupport.nl of +31 (0)35 – 699 11 66.

Meer praktijkcasussen lezen? Dat kan hier!