Zoektocht
Toen ik mijn zoektocht naar een passende afstudeerstage begon, werd het wel al redelijk snel duidelijk dat dit gecompliceerder lag dan bij een normale meewerkstage. Bedrijven die ik interessant vond waren vooral opzoek naar meewerkstagiaires voor 40 uur of de afstudeeropdracht sloot niet goed aan op mijn opleiding. Na 3 weken zoeken was ik nog niet veel verder gekomen dan wat e-mails versturen en wat telefoongesprekken voeren.
Gelukkig kreeg ik via een medestudent te horen dat zij een fijn gesprek heeft gehad bij het bedrijf AP Support. Zelf had ik nog niet gedacht aan een detacheerbedrijf in de financiële sector, maar omdat ik sinds de coronatijd steeds meer affiniteit met finance heb gekregen, leek het mij leuk om dit met mijn opleiding Communicatie te combineren. Zodoende solliciteerde ik voor de Communicatie-afdeling.
Sollicitatieprocedure
AP Support was erg snel. Al binnen enkele dagen namen zij contact met mij op en werd ik uitgenodigd voor een gesprek. Via Teams voerde ik een gesprek met twee personen, Paulien en Sophie. Beide stelden ze scherpe vragen waarbij ik flink moest nadenken. Vragen waar ik ook geen rekening mee had gehouden bij het voorbereiden van het gesprek. Maar gek genoeg vond ik dat wel leuk. Het gaf mij het gevoel dat ik met een serieus bedrijf te maken had en ondanks dat ik niet geheel tevreden was met hoe ik mijzelf vertegenwoordigde, sloot ik het gesprek met een erg positief gevoel af. Binnen één week werd ik teruggebeld en hoorde ik dat ik aangenomen was. Welke dag kwam mij het beste uit om te beginnen?
Beginnende werknemer
Toen ik begon als medewerker, werd ik erg warm ontvangen. De collega’s zijn professioneel maar heel benaderbaar. Toen ik ziek was kwam Sophie met de auto mijn leenlaptop brengen en had ze allerlei goodies meegenomen. Van Paulien kreeg ik een presentatie waarin zij de business van AP Support goed uitlegde. Ze liet me ook weten dat ze bereid is om te helpen met planningen maken en tussentijdse gesprekken te voeren over de voortgang van mijn scriptie. Dit in combinatie met de vlugge sollicitatieprocedure, gaf mij een erg goed gevoel over het bedrijf en de aankomende stage. Ik heb meerdere stages mogen lopen en vaak was er toch wel rommeligheid tijdens de sollicitatieprocedure of tijdens mijn eerste werkwe(e)k(en). Omdat het bij AP Support vanuit mijn beleving zo soepel ging, kon ik zelfverzekerd aan de stage beginnen.
Nu
Momenteel loop ik 3 maanden stage bij AP Support en mijn mening is onveranderd. Ik heb het ontzettend naar mijn zin, ik word behandeld als een volwaardige medewerker en ik mag met heel veel dingen meedenken en meewerken. Vanuit de Communicatie-afdeling merk ik ook dat voor de werknemers ontzettend veel wordt geregeld. Iedere maand is een leuk evenement of een workshop vanuit de activiteitencommissie, je krijgt de mogelijkheid om het goede doel te helpen en verjaardagen worden niet vergeten. De afspraken die gemaakt zijn tijdens mijn sollicitatie staan nog steeds. Paulien maakt iedere week een uurtje vrij om mijn voortgang te bespreken en te vragen hoe alles verder gaat. Ik heb genoeg tijd voor het schrijven van mijn scriptie en als het voor mij té druk wordt, kan ik dit gewoon aangeven. De werkzaamheden die ik verricht staan in lijn met wat ik verwacht had en dragen bij aan mijn scriptie.
Ik was op zoek naar een stagebedrijf dat mij écht dingen kan leren, dat structureel goed in elkaar zit maar waarbij het nog wel gezellig kan zijn. Vanaf het eerste contactmoment heb ik dat gevoel gehad en dit gevoel heb ik nu nog steeds. Ik heb al ontzettend veel nieuwe connecties gemaakt en ben erg benieuwd naar waar de toekomst ons zal brengen.
Ook solliciteren bij AP Support? Bekijk onze vacatures hier.