Amazing People | Over AP Support | Traineeship | Zorg

Sjuul over haar start binnen Zorg

Mijn naam is Sjuul Peters, ik ben 24 jaar en ik woon in Venlo. Ik heb een bachelor in Gezondheidswetenschappen en een Master in gezondheidsbevordering. Een actueel en belangrijk thema. Toch bleek het na het behalen van mijn diploma best een uitdaging om een passende baan te vinden.

De combinatie van een gebrek aan werkervaring en het gebrek aan weten wat ik nou écht zocht in een baan, zorgde ervoor dat ik mij ging oriënteren op traineeships. Dit leek mij de uitgelezen kans om mezelf verder te ontwikkelen tot een professional, zowel op professioneel als persoonlijk vlak. Via LinkedIn werd ik benaderd door AP Support, waarna het balletje snel ging rollen. Ik had een positief gevoel tijdens de kennismakingsgesprekken en had er vertrouwen in dat ik hier ging vinden wat ik zocht: werkervaring en ontdekken waar ik nou echt energie van krijg!


Opdrachten tot nu toe binnen AP Support

In februari 2022 ben ik gestart als projectmedewerker PGB bij het Zilveren Kruis Zorgkantoor. Bij een PGB zijn cliënten zelf verantwoordelijk voor het afsluiten van zorgcontracten en de bijbehorende administratie. Mijn functie was het beoordelen van deze zorgcontracten en het informeren van cliënten over eventuele tekortkomingen en/of afwijkingen. Een mooie eerste opdracht om kennis te vergaren over het zorgkantoor en de Wet langdurige zorg (Wlz).

Na een tijdje kreeg ik de kans om meer overstijgende werkzaamheden uit te voeren, namelijk het opleiden van nieuwe medewerkers en het uitvoeren van interne kwaliteitscontroles. Door deze nieuwe verantwoordelijkheden ontwikkelde ik steeds meer vaardigheden, met name het nemen van meer initiatief en leiderschap.

Met deze werkervaring en ontwikkelingen op professioneel en persoonlijk vlak, ben ik in december 2022 doorgestroomd naar een nieuwe opdracht bij een GGZ-instelling. Door de implementatie van het zorgprestatiemodel afgelopen jaar, is de financiering van de GGZ geheel op zijn kop gezet. Helaas heeft dit gezorgd voor veel achterstallige nota’s die nog niet betaald zijn door cliënten. Mijn functie is het analyseren van de omvang van dit probleem en het in kaart brengen van de knelpunten in het huidige declaratieproces.

Het doel is om een advies te ontwikkelen hoe het declaratieproces geoptimaliseerd kan worden en te zorgen dat de achterstallige nota’s verwerkt zijn. Een interessant vraagstuk en een mooie uitdaging waarbij ik verwacht mij nog verder te ontwikkelen als professional en natuurlijk een mooi advies kan neerzetten om bij te dragen aan de procesoptimalisatie!

Ontwikkeling binnen AP Support en toekomstvisie

Waar ik voor de start van het traineeship nog erg zoekende was naar waar ik energie van kreeg in werkzaamheden, kreeg dit naarmate mijn eerste opdracht vorderde steeds meer vorm. Ook de maandelijkse IOP-gesprekken met de accountmanager(s) en gesprekken met collega’s binnen AP Support hebben hier enorm bij geholpen! Het is fijn om onderling ervaringen te kunnen uitwisselen. Daarnaast is het erg waardevol om een beter beeld te krijgen wat bepaalde functies nu precies inhouden, iets wat ik voor de start van het traineeship lastig vond, met het lezen van slechts een vacaturetekst.

Mijn tips

Na het behalen van mijn diploma had ik het gevoel dat ik alles zo snel mogelijk voor elkaar moest hebben en dat ik gelijk mijn droombaan moest vinden. Hier heb ik nu wat rust in gevonden. Wat ik anderen graag wil meegeven is dat elke werkervaring bijdraagt aan jouw ontwikkeling en dat deze nieuwe vaardigheden en kennis je uiteindelijk zullen brengen naar jouw droombaan! Het fijne van een traineeship is dat je niet gebonden bent aan één opdrachtgever. Hiermee gun je jezelf wat tijd en rust om jou als persoon en als professional beter te leren kennen!

Ook aan de slag bij de gaafste opdrachtgevers? Check onze vacatures.